Türkiye İş Bankası, Euromoney Ödüllerinde “Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Dijital Bankası” Seçildi
Türkiye İş Bankası, finans ve bankacılık alanındaki itibarlı uluslararası yayın Euromoney’nin Mükemmellik Ödülleri 2025 kapsamında büyük bir başarı elde etti. Londra’da gerçekleşen törende, banka “Orta ve Doğu Avrupa’nın En İyi Dijital Bankası” ödülüne layık görüldü. Ödül banka adına Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle tarafından kabul edildi.
İş Bankası’nın vizyonu olan “Geleceğin Bankası” olma hedefi, yeni teknolojilerle desteklenen, kesintisiz ve kullanıcı dostu deneyimlerin sunulmasına dayanmaktadır. Banka içi ve dışı platformlarda müşterilere kişiselleştirilmiş dijital hizmetler sunarak, dijitalleşmedeki hızlarıyla sürekli olarak ilerlemekteler.
Sezgin Lüle, dijital bankacılık anlayışlarının yalnızca banka kanallarıyla sınırlı olmadığını vurgulayarak, bu dönüşümün orta vadede yeni bir hizmet kanalı oluşturacağını belirtti. İşlemlerin büyük çoğunluğunun mobil uygulama olan İşCep üzerinden yapıldığını paylaşan Lüle, uygulamanın günlük 6 milyondan fazla kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini ve müşteri etkileşimlerinin arttığını belirtti.
Bankanın geliştirdiği yapay zeka asistanı Maxi’nin başarısından da bahseden Lüle, Maxi’nin kullanıcılarına piyasa özetleri ve yatırım tavsiyeleri sunarak etkileşimi artırdığını açıkladı. Ayrıca, dijital kartlar aracılığıyla gerçekleştirilen ödeme ve alışveriş işlemlerinde sundukları çözümlerle müşterilerinin hayatını kolaylaştırdıklarını belirtti.
Türkiye’de ilk defa uygulamaya başladıkları yüz tanıma ile ödeme teknolojisinin kullanıcılarına sağladığı kolaylıklardan bahseden Lüle, bu inovasyonların sürdürülebilirlik hedeflerine de katkı sağladığını söyledi. Müşterilerin güvenli ve hızlı ödeme yapmalarını sağlayan bu teknolojinin, bankanın sorumlu bankacılık anlayışıyla örtüştüğünü belirtti.